3ddy
Algemeen / 14 jaar geleden

Wat vinden we van 3ds Max 2011

 Like
Volg
 Reageer
Andre
Tot nu toe geen problemen met max 2011... van het weekend goed testen 😄
 14 jaar geleden
3ddy
Er zijn wel een aantal problemen die me opvielen:
DirectX shaders zijn niet meer te kopieren in de Material Editor. Dit zorgt voor herhaaldelijke crashes. Dit was ook het geval in 2010 (kopieerde de slots niet mee), maar met een Service Pack was dat weer verholpen. Snap alleen niet waarom die bug er nog steeds in zit.

Je kunt geen reflectionmap renderen vanaf Slate. Terwijl het wel de knop er voor heeft (in de map reflect/refract) doet het niets. Dit moet nog gebeuren in de oude material editor.

QuickSilver is een hardware renderer. Erg jammer alleen dat het geen DirectX Shaders herkent. Had het namelijk wel een beetje verwacht.

QuickSilver is traag wanneer het aantal polys te hoog is. Dan rendert Mentay ray gewoon weer sneller.

Slate is erg traag met het opbouwen van de Interface.

De nieuwe toolboxjes (3ds Max heeft er een naam voor) zijn erg sloom in response, daarbij is het niet handig invoeren van de getallen, want je kunt de focus van een invoerveld niet verplaatsen als je maar 1 invoerveld hebt.

De Snap Tool is meesterlijk verbeterd. Toch is het een beetje wennen, want soms was de oude snap in een paar dingen toch ook handig.

De Graphite Toolbar is qua tools erg handig, maar qua interface erg traag. Ik dacht dat ze dat wel gingen aanpassen, maar helaas. De toolbar is net als de nieuwe toolboxjes in .NET geschreven en dat werkt schijnbaar vertragend. De interface van Maya daarentegen is alleen in Qt geschreven, en dat schijnt wel lekker te lopen.
 14 jaar geleden